Perusasua ja pohdintaa asukuvista

IMG_0841-2 IMG_0787



Ihanaa päästä kirjoittelemaan tänne pitkästä aikaa. Mä olen viimeaikoina kärsinyt pienestä inspiraationpuutoksesta. Kaikki ajatukset ovat pyörineet muutossa ja sitä edeltävässä pintaremontissa, ja tuntuu, ettei aikaa ole hirveästi muulle ollutkaan.. Flunssankin olen tässä radiohiljaisuuden aikana kerennyt sairastamaan, ja tietysti olen myös halunnut nauttia niistä vähäisistä lämpimistä kesäpäivistä, joita on tässä nyt ollut! Mutta siitä mä tässä bloggaamisessa oikestaan tykkäänkin, että teen tätä ihan omaksi ilokseni. Jos musta tuntuu siltä, että nyt energia suuntautuu muualle ja bloggaaminen ei inspiroi, silloin jätän sen vähemmälle. En haluaisi ottaa bloggaamisesta paineita, sillä se tietynlainen väkinäisyys ja sisällön vääntäminen pakon edessä paistaa kilometrien päähän. Blogi elää mun mukana ja mun tahtiini, eikä päinvastoin.



IMG_0767-2 IMG_0828
nahkatakki H&M, paita Gina Tricot, housut Dr Denim, kengät Adidas, laukku Mango

Mä olen monesti miettinyt, että viitsinkö laittaa blogiini tällaisia kuvia, joissa mulla on ihan tosi perus vaatteet, niinkuin vaikka nämä. Useasti kuulee blogeista puhuttavan, varsinkin sellaisista, joissa asukuvia tai vastaavia esiintyy, että on liian basic bitch, liian tylsä, "luulee olevansa joku uniikki lumihiutale". Mä en tiedä mitä tuohon voisi edes sanoa. Mä olen ihan tavallinen tyttö tavallisine vaatteineni, enkä jaksa yrittää olla mitenkään erikoinen. Tai siis, luulisi ainakin, että tässä mun kolmen blogivuoden aikana olisi tullut jollain tapaa selväksi, jos pyrkisin mun pukeutumisessani nimenomaan siihen erikoisuuteen ja erilaisuuteen?! Voin myös rehellisesti myöntää, että välillä mulle luo pieniä paineita se, miten joillain bloggaajilla on super trendikkäitä, ja nimenomaan niitä erikoisia ja erilaisia asukuvia kuin suoraan muotilehdistä. Rakastan kauniita kuvia, ja seuraan tällaisia bloggaajia ja heidän kuviaan mielelläni. Näistä pienistä paineista huolimatta säilytän kuitenkin mieluummin oman linjani. Kuvia otetaan niistä vaatteista, jotka mulla on just silloin päällä, eikä asukuvia varten mitenkään erityisesti "pukeuduta". En ole mikään trendiniekka, ja tykkään aika yksinkertaisista ja mukavista vaatteista, mutta pukeudun silti omasta mielestäni ihan kivasti.


Millainen on teidän suhtautumisenne asukuviin?

14 kommenttia

  1. Oon niin samaa mieltä sun kanssa asukuvista! Musta on ihana kattella kaikkia kauniita ja erilaisia asuita blogeista, mutta tykkään vähintään yhtä paljon nähdä näitä perusasuja, sellaisia mukavia, joihin voisi pukeutua vaikka joka päivä :) Yhtälailla näistä perusasuista voi saada inspistä omaan pukeutumiseen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva huomata, että ollaan asiassa samoilla linjoilla! :) Joo äläpä muuta, oon ihan samanlainen, tykkään vähän kaikenlaisista asukuvista, niin arkipäiväisemmis kuin erikoisemmistakin! Itsekin inspiroidun juurikin tavallisista asuista :)

      Poista
  2. Ymmärrän kyllä täysin sua sun fiilisten kanssa! Ihanan naisellinen nahkatakki muuten :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, nää mietteet taitaa olla nykyajan blogimeiningeissä aika yleisiä :) Oi kiitos!❤️

      Poista
  3. Mä taas tykkään seurata blogiasi just kun sulla on niin basic tyyli ja siitä saa isnpistä itsellekin:D Mäkin kuvaan aina asun joka tuntuu hyvälle päällä, enkä pukeudu vaan asukuvien vuoksi. Voisin itse asiassa sanoa että ne asut joihin olen tyytyväinen ja joita pidän usein, päätyvät nykyään blogiin. En taida edes ymmärtää niitä jotka pukeutuu vaan blogikuvien takia erilailla kuin muuten arkena.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei vitsi, ihana kuulla että oon antanut inspistä sulle!❤️ Sama juttu täällä, tuntuisi tosi vieraalta pukeutua vaan yksiä kuvia varten, siitä katoaisi se tietynlainen aitous kuitenkin..

      Poista
  4. Musta tää sun simppeli asuyhdistelmä on tosi ihana. Tietty on kiva bongailla joistain blogeista sellaisia erikoisempia yhdistelmiä joista voi ehkä osittain inspiroitua itsekin, mutta musta basic on silti kaunista :)

    Pakko myöntää, että koe näitä samoja ajatuksia itsekin, sillä tuntuu että oma vaatekaappi on niin tylsä, ettei se inspiroi ketään. Olen kuitenkin tullut siihen tulokseen, että jos en inspiroi, niin sitten en, mutta vietän aikani niissä vaatteissa mitä mulla on, koska ne ovat juuri sitä minua :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos plajon Sofia! :) Jep oon kyllä täysin samaa mieltä! Itseä varten sitä kuitenkin pukeudutaan, tärkeintä että itsellä on hyvä ja mukava fiilis, oli sitten kuinka basic tai erikoinen :)

      Poista
  5. Ite kirjotin pari kuukautta sitten postauksen, jossa pohdin asukuvien aitoutta, jos kiinnostaa käydä lukasemassa: http://sonjatuuliak.blogspot.fi/2017/04/asukuvien-aitous.html

    Musta on ainakin kiva nähdä ihan tälläsiä perusasukuvia, sillä ne on paljon realistisempia ja samaistuttavampia. Ja pakko myöntää, että nää asukuvat ainakin iski muhun! Tykkän just tollasesta yksinkertasesta ja naisellisesta tyylistä. Ei pukeutumisessa kannata yrittää liikaa tai muuten menee ihan hakoteille, vaikka välillä toki on ihan hyvä leikitellä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Täytyykin käydä lukaisemassa, kiitos linkkauksesta! :) Ja joo, itsekin kyllä kallistun inspiroitumismielessä enemmän niiden perusjuttujen puolelle. Toki sitä on kiva ihailla kaikkia tosi erikoisia ja omaperäisiä asuja, mutta loppupelissä ne ei anna mulle omaan pukeutumiseen juurikaan mitään. Ihana kuulla, että pidit tästä asusta :) Ja oon todellakin samaa mieltä tuosta, että liika yrittäminen ei ole hyvästä!

      Poista
  6. Tosi söpö asu tää on ja kyl mua ainakin tällaset inspaa ihan hurjasti <3 Toi laukku on tosi sievä <3

    VastaaPoista
  7. Todella hyvä teksti ja erittäin kauniit kuvat ♥ Mun mielestä asukuvissa ei ole tärkeintä erikoisuus/erilaisuus tai trendit vaan tavallisillakin valinnoilla voi tuoda inspiraatiota, että miten pukeutua kauniisti arkeen tai miten yhdistellä jotain tiettyä kaupassa näkemäänsä vaatetta :) Ihana muuten tuo fraasi, että blogi elää sun mukana eikä päinvastoin ♥ Se pitäisi itse jokaisen muistaa kanssa ellei sitten ammattia ole bloggaamisesta tehnyt :)

    ♥: Ane

    VastaaPoista
  8. Tää on kuitenkin sun blogi ja sun oma tyyli on just tollanen, niin mikset voisi postata noita "arkisia" ja "ihan tavallisia" asuja myös. Anna palaa vaan ♥

    VastaaPoista
  9. Mä oon ihan samaa mieltä näiden asukuvien suhteen, anna palaa vaan ja sulla on sitä paitsi aivan ihana tyyli<3 Tälläsiin "ihan tavallisiin" asuihin on niin helppo soveltaa oman vaatekaapin juttuja ja ei kaiken tarvi olla aina niin erikoista. Yhtälailla voi inspiroitua molemmista jutuista :-)

    VastaaPoista