Pitkästä aikaa räpsyripsenä

P5110706-2

Iik, nyt mä sitten repäsin ja tein sen. Nimittäin kävin ottamassa noin 5 vuoden tauon jälkeen ripsienpidennykset! Mulla on tosiaan viimeksi 16-vuotiaana ollut klassiset ripsienpidennykset, siihen aikaan ei tainnut olla näistä nykyisenlaisista volyymeista vielä tietoakaan. Mä olen aina rakastanut näyttäviä ripsiä, ja olen ollut myös viimeiset vuodet tekoripsien suuri ystävä. Mun mielestä ripsienpidennykset ja tekoripset vaan tuovat silmiin lisää ilmettä ja naisellisuutta. Mun omat ripseni ovat kyllä semi tuuheat, mutta harmikseni eivät mitkään kovin pitkät, eivätkä varsinkaan kaarevat - ne ovat nimittäin ihan piikkisuorat, jopa enemmän alaspäin kaartuvat :D Mulle tosiaan laitettiin siis volyymiripset D-kaarevuudella, ja pituudessa taisi olla 11-12 mm ja siitä lyhyempää sekaisin, mikäli oikein muistan. Pidennykset otin Lahdessa Kauneuskeskus Glamorissa, ja olen näihin erittäin tyytyväinen. Ripsienpidennyksien ulkonäössä mulle kaikista tärkeintä on niiden kaarevuus, sillä mun omat ripseni ovat niin tönköt. Tietysti suurin plussa näissä on se, että nämä ovat vaan niin helpot. On ihanaa herätä aamulla tietäen, ettei tarvitse alkaa säätämään taivuttimien ja ripsarin kanssa – sen kun vaan pesee ja kampaa räpsyttimensä, ja iskee kulmat sekä mahdollisen pohjameikin naamaan. 

IMG_0733-3

Musta on ollut hurjaa huomata, miten ripsienpidennykset ovat kehittyneet tässä viiden vuoden tauon aikana. Muistan esimerkiksi sen, kuinka silloin viisi vuotta sitten ohjeena ripsien huoltamiseen kotona oli se, että niitä ei saanut kastella tai pestä. Ripsiinhän kertyy talia, meikinjämiä, hiustuotteita sun muuta likaa. Silloin vuosia sitten mulle kävikin niin, että mun silmät ärtyivät juurikin tämän pesemättömyyssäännön vuoksi, ja ripsieni tyveen alkoi kertyä kunnon rähmäraja, jota yritin epätoivoisesti tökkiä pinseteillä pois – tosi hygieenistä.. Tähän ärsyyntyneenä päätin silloin poistattaa pidennykseni kokonaan ammattilaisella, ja huomasinkin, kuinka rähmäkerros oli vaikuttanut pidennysten liimaan ja vaurioittanut samalla myös omiakin ripsiäni. Omat ripseni olivat poiston jälkeen tuuheudeltaan samat, mutta pituudeltaan puolikkaat siitä, mitä ne olivat olleet. Noin kahdessa kuukaudessa ne kuitenkin kasvoivat takaisin ennalleen. Nykyisin huolto-ohjeissa onneksi painotetaan pidennysten huolellista puhdistusta aamuin illoin öljyttömällä puhdistustuotteella. Tähän tarkoitukseen sopii muun muassa kuvan L300 Intensive Moisture Cleansing Mousse-puhdistusvaahto, jota saa ihan perus marketeista edullisesti. 

P5110709

Saa siis nähdä, kuinka kauan taas viihdyn pidennysten ystävänä. Ainakin tämän kesän nämä ovat ja pysyvät! 

Mitä mieltä te olette ripsienpidennyksistä?

6 kommenttia

  1. Mä oon kyllä halunnut kokeilla räpsyttimiä aika kauan, mutta pelkään että jään koukkuun :D
    Sopii sulle kyllä tosi tosi hyvin! <3

    ❀ Cinderella Days ❀

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh joo pahana vaarana on näissä kyllä juurikin tuo, että jää helposti koukkuun.. :D Mutta kannattaa kuitenkin ihmeessä testata, sittenpähän on ainakin kokeiltu ja voi sitten pohtia pitääkö jatkossakin vaiko ei :) Kiitos paljon, tykkään itsekin itsellänki näistä!❤️

      Poista
  2. Tosi kivalta näyttää sun pidennykset! <3 Itsekin meen parin viikon päästä laittamaan puolen vuoden tauon jälkeen volyymiripset, katsotaan jäänkö taas niihin koukkuun!

    piiakristiina.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos, tykkään itsekin hurjasti❤️ Oi että vähänkö ihanaa, niihin kyllä koukuttuu tosi helposti! :D

      Poista
  3. Eikäää mulla on vasta perjantaina ripsihuolto ja nää mun räpsyt on jo ihan kynityt ja kaljut:DD Vielä muutama päivä pitäs kestää. Tää on mun toinen huolto, otin ripsienpidennykset reissuun maaliskuussa ja ne piti olla vaan sen reissun ajan, mutta piru vie mähän jäin koukkuun ja näistä en nyt hevillä luovu:D Mulla onkin mielessä että täytyisi kunnon mielipidepostaus ripsistä tehdä kun oon niin uusi käyttäjä!:) Aivan todella kauniit ripset kyllä sullakin ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaha eikää, voimia! :D Odotan itsekin sitä hetkeä, kun nämä omat lähtevät kaljuuntumaan.. Tuo taitaa olla aika yleinen juttu, että ripset pitää ottaa "vaan hetkeksi" ja sit ollaankin jo koukussa, samaa ennustan itsellenikin :D Uuu hei tee ihmeessä, haluun päästä lukemaan! :) Kiitos paljon ♥♥

      Poista