Uutta kotona

Mä viimeviikolla intoilin teille muhun iskeneestä hullusta sisustuspuuskasta ja varmaan tiedätte, että sellaisen iskiessä on pakko ryhtyä toimeen :D Joten tuttu kaava - edelliset, ei niin mun makua enää vastaavat jutut lähtivät myyntiin, mahdollistaen uusien juttujen hankkimisen. Pari kuukautta sitten Konmari-kirjaa lukiessani mä huomasin, että jokin meidän kodin yleisfiiliksessä häiritsi mua. En osannut oikein kartoittaa sitä, kunnes vähän pidemmälle lukiessani älysin sen olevan meidän olohuone - siellä ei kaikki ollut ihan sopusoinnussa. Huomasin näiden riitasointujen aiheuttajaksi meidän entisen tv-tason sekä sohvan yllä roikkuvan peilin. Ne olivat tunnelmaltaan ihan erilaisia, mitä meidän sisustus ylipäätään nykyisin on - paljon maalaisromanttisempia ja jotenkin rustiikkisempia, ihanuudestaan huolimatta. Tämän parin kuukauden miettimisen jälkeen (ja sopivien tarjousten kohdalle sattuessa) edellämainitut lähtivät siis vaihtoon. Meidän sisustushan ei tosiaan mitenkään radikaalisti muuttunut, nämä reilut 40 neliötä kun eivät mitään maatamullistavia muutoksia mahdollista. Mutta paljon muuttui kodin yleisfiilis, on nimittäin paljon harmonisemman näköistä ja oloista. 
IMG_0518
Olen niin tyytyväinen tähän peilihankintaan, kyseessä siis Jyskin Maribo. Normaalisti peili maksaa reilun satasen, mutta me saatiin tämä tarjouksesta kolmellakympillä. Tämä on ilmeeltään paljon entistä selkeämpi ja yksinkertaisempi.
IMG_0524
Ja sitten tv-tasoon. Musta tämä Ikean Bestå on vaan niin siisti! Tässä on myös se hyvä puoli, että Bestå-sarja on tosi muunneltava. Tämän voi purkaa pienemmiksi osiksi tai kasvattaa tarpeen tullen, käyttää muussakin tarkoituksessa kuin tv-tasona, ovia voi vaihdella ties minkälaisiksi, you name it. Me valittiin tähän valkoiset korkeakiiltoiset ovet ja lasilevy päälle, sekä päätettiin jättää jalat kokonaan hankkimatta.
IMG_0531-2
Tässä kuvassa näkyy jos jonkinlaista sälää, mutta pointtina ovat nuo tiskirätit. Siis oikeasti, oon ihan fiiliksissä noista!! :D Täytyy olla jotain hyvin elämässä, jos noinkin arkiset asiat tuottavat tällaista iloa, haha. Mulla on välillä tuollaisten nättien perustarvejuttujen, kuten nyt sit vaikka rättien, kanssa sellainen ongelma, etten raaski käyttää niitä. Mä rupean ihan puolitiedostamatta varjelemaan niitä, vaikka käytettäväksihän ne on tarkoitettu. Yleensä tuollaiset nätit rätit (hehheh kun rimmaa kivasti) on vielä suht kalliitakin. Nämä mä puolestaan bongasin Jyskistä, jossa näitä myydään 4 ison rätin pakkauksissa (2€). Mä leikkasin nämä kaikki neljä isoa rättiä neljään osaan, jolloin sain aikaiseksi 16  normaalikokoista rättiä. Yhdelle jää siis hintaa noin 12 senttiä, eli näillä tosiaankin kehtaa sotkea. Ostin myös samaisesta kaupasta tuollaiset klipsukoukut, joissa rätit kuivuu kivemman näköisesti ja siistimmin. Wou, varmaan historian intohimoisin kirjoitus niinkin tunteita herättävästä aiheesta kuin tiskirätit. 

IMG_0554-2 IMG_0568
Muutamia pieniä yksityiskohtia, jotka kuitenkin tekee suuren eron. Meidän pöydällä on marmoritarjottimen päällä tuollainen marokkolaistyylisesti kuvioitu pikkumaljakko, jossa kuvio nyt ei ehkä pääse niin oikeuksiinsa, koska se on valkoinen. Tv-tasolla kanssa suht uusi maljakko, joka miehen sanoin näyttää ihan pommilta. :D Mutta musta se on ihan pähee.

IMG_0571
Eteisessä paikkansa on löytänyt Kartellin Componibili, jonka onnekkaasti sain edellisen omistajansa kyllästyttyä siihen. On yllättävää, miten paljon tavaraa tuo vetääkään itseensä! Mä myös tykkään hirveesti tuosta kuvioidusta pikkukulhosta, jossa koitetaan pitää ainakin jotenkin päin järjestelmällisesti kaikki avaimet ja muut sälät.


Miltä nämä pikkumuutokset teidän mielestä vaikuttavat?

16 kommenttia

  1. Teillä on kyllä ihan unelmakoti! :) Ja mulla on muuten sama ongelma rättien kanssa että jos ostan jonkin hienon "kalliimman" rätin niin en raaski käyttää sitä :D Että kiitos tuosta vinkistä, täytyypä käydä Jyskissä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikä miten ihanasti sanottu, kiitos hurjasti! :) Itse sitä ei koskaan nää omaa kotiaan samoilla silmillä kuin joku toinen, on vaan niin tottunut etsimään kehittämisen kohteita :D Haha jep toi on varmasti aika yleinen ongelma, kiva jos mun vinkistä oli apua!!

      Poista
  2. Ihana sisustus teillä! Tällaiset sisustuspostaukset on aina kivaa luettavaa :)

    http://sofia-emilia.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos paljon!:) Oon samaa mieltä, sisustuspostaukset on myös mun suosikkeja!

      Poista
  3. Todella kaunis koti teillä! Pidän erityisen paljon vaaleasta ruokailuryhmästä sekä olohuoneen yleisilmeestä. Tällaiset sisustusaiheiset postaukset ovat parhaita. :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitti ihana!! Nuo samat jutut on myös niitä omia lemppareitani :) Oon ihan samaa mieltä, mäkin tykkään hirmusti lukea muiden blogeista niitä!

      Poista
  4. Niin kaunis koti teillä <3 Mä oon myös vähän haaveillut uudesta tv tasosta ja juuri tuosta samaisesta Ikean Beståsta. Toinen osapuoli ei ole kuitenkaan vielä lämmennyt tälle idealle ja meiltä puuttuu vielä huonekaluja mitkä menee tämän hankinnan edelle! Mutta ehkä vielä joskus ;) Mistä muuten tuo keittiön pöydälle oleva marmoritarjotin on? Olen kaavaillut samantyylistä meidän sohvapöydälle, mutta vielä ei ole osunut silmään. Niin ja mä innostuin myös noista räteistä! Nuo pidikkeet vaikuttavat ihan mahtavilta, sillä mä niin vihaan kun se tiskirätti aina tippuu siitä hanan päältä altaaseen...

    http://tiiajennyy.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kovasti Tiia!❤️ kannatan täysillä Bestån hankintaa!! Haha joo täälläkin on tuttua tuo miehen hitaampi lämpeneminen mun sisustusvillityksille.. :D Marmoritarjotin on ostettu Hemtexistä :) Kiva että löytyy muitakin hassuja tiskirätti-innostujia, ja jep toi rätin putoilu on sika ärsyttävää, noi pidikkeet on kyllä sellaiset arjen helpottajat!

      Poista
  5. Wau miten ihanan näköinen sisustus, just mun tyyliin! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos hurjasti!! Meillä näköjään osuu sisustusmaut hyvin yhteen:)

      Poista
  6. En kestä miten ihana koti teillä on!! ♥ aivan täydellinen sisustusmaku sulla kyllä :) Tuo TV taso onkin mulle ihan uusi tuttavuus, vaikka melkeimpä ikean valikoiman ulkoa tunnen :D jotenkin aina jäänyt tuo bongaamatta. On pitkään ollut työn alla uudistaa tv taso, ja tuolta sarjalta löytyi kyllä useampi potentiaalinen ehdokas! Noista valkoisista ruusuista mun on ihan pakko kysyä, onko ne aitoja vai feikkejä? Jos feikkejä mistä olet ne hankkinut? :)

    ♥:llä HENNA M.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikää kiitos ihana sinä!❤️ Mäkin vasta suht vähän aikaa sitten hiffasin ton olemassaolon ja se oli sitten menoa se..:D Ja toi on ihan totta, tolta sarjalta löytyy vaikka mitä ihania tasoja! Nuo ruusut oon hankkinut Finnmarilta, ja oon myös nähnyt muuallakin niitä, esim Kärkkäisellä ja missä nyt Finnmarin tuotteita myydäänkään:) Elikkä feikkejä siis ovat!

      Poista
  7. Siis vautsi miten upee sisustus teillä on ja muutenkin miten upee blogi sulla on ♥ Selailin sun kaikki postaukset tossa läpi ja pakko kyllä jäädä lukemaan myös jatkossa lisääkin, niin ihana ja positiivinen blogi :') Mä oon haaveillut myös hetken vaaleasta kulmasohvasta, mutta vielä ei ole tullut hankittua.. tuo teidän on niin ihana, että just tollasen voisin kotiuttaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi olet aivan ihana, kiitos hirveesti kauniista sanoistasi!❤️ Tulinpa hyvälle mielelle tästä kommentista:') Jos sohvahankinta on ajankohtainen niin kannattaa tsekata sotka, meidän sohva on sieltä peräisin ja on pysynyt vuosien aikana tosin hyvin muodossaan ja on muutenkin laadukkaan oloinen!:)

      Poista
  8. Ihan sairaan upee koti, voisin muuttaa vaikka heti! :-D

    VastaaPoista