Blondin hiussuosikit x 3

Kaikki mun blogia vähänkin pidemmän aikaa seuranneet varmasti tietää mun rakkauden vaaleita hiuksia kohtaan. Kuitenkaan mitkä tahansa vaaleat hiukset ei mussa ihastuksen tunteita herätä, vaan ne luonnollisen monisävyiset maantienvaaleat. Mä en vaan ole koskaan hiffannut sitä, kun monesti kuulee sanottavan, että se perus suomalainen "maantienharmaa" on niin tylsä väri - hei haloo, muutamalla vaalealla raidalla maustettuna se on ehkä maailman coolein hiusväri ikinä!! Mä olen omaa tummanvaaleaa maantienharmaata väriäni kasvatellut jo kohta parisen vuotta, enkä voisi olla tyytyväisempi. Oma värini on kaikessa luonnollisuudessaan niin raikas, ja se vaalennuskierteen aikainen tekoblondi tukkani mikä sitä edelsi oli... no, vähän vähemmän freesi. Mä kuitenkin tykkään pitää mun tukan pitkänä, joten hiusteni latvoissa vielä keikkuu muutama sentti sitä tekoblondia. Onnekseni tuo värjätty vaalea ei omasta luonnollisesta väristäni kuitenkaan eroa kovinkaan radikaalisti, vaan sulautuu joukkoon luoden mielikuvan liukuväristä.  Oikea köyhän naisen ombre-värjäys :D Kuitenkin tämän vaalennetun hiusosioni kanssa mulla on pieni ongelma, joka nostaa päätään aina silloin tällöin - se nimittäin vetää vähän turhankin lämpimään sävyyn. Blondien pahin vihollinen, keltaisuus siis on täälläkin ongelmana hetkittäin. Tätä ongelmaa vastaan olen kuitenkin löytänyt aivan huiput suosikkituotteeni, jotka tulevat tässä!



Fudge Clean Blonde-hopeashampoo

Tätä hopeashampoota on hehkutettu blogeissa ja kaiken maailman Facebookin kauneusryhmissä jo jonkin aikaa, mutta ei todellakaan turhaan. Tämä on varmasti paras kokeilemani hopeashampoo i k i n ä. Ja trust me, mä olin niitä mun 5-vuotisen blondauskierteen aikana testaillut muutaman :D Tämä on tosi stydiä kamaa ihan kaikin puolin. Tuotteen kanssa on oltava aika varovainen, 5 minuutin suositeltua maksimivaikutusaikaa ei ainakaan heti alkuun kannata ylittää, sillä tämän kanssa etenkin kuivimmista ja vaaleimmista kohdista hius vetää äkkiä violetiksi. Olenkin usein tehnyt niin, että hopeashampoopesun ajaksi vedän Invisibobblella mun hiusten vaaleimmat kohdat päälaelle pienelle nutturalle, suojellen niitä värjäytymiseltä. Mä myös suosittelen tämän shampoon pariksi kumihanskoja, sillä tämä värjää mukavana lisäbonuksena myös sormet. Monien hopeashampoiden tapaan tämä myös kuivattaa hiusta jonkinverran, joten tätä en ihan joka hiustenpesun yhteydessä käyttäisi!

IMG_0335

Four Reasons Silver Mist

Tämä on mun mielestä kaikessa simppeliydessään tosi näppärä  hoitava tuote viileän sävyn ylläpitoon. Mä yleensä hiustenpesun jälkeen suihkuttelen tätä melko reippaalla kädellä hiuksiin, harjaan vähän tasoitukseksi, ja siinä se! Suihkeessa todellakin on tehoa, sillä kun sitä suihkauttaa esimerkiksi kädelle, on se selkeästi violettia. Tätä suihkiessa kannattaa muuten varoa kaikkia vaaleita tekstiilejä!

IMG_0344

KC Professionals Color Mask Vanilla

Tää on ollut jo vuosia mun luottotuote. Mä niin tykkään tästä vanilla-sävystä, se kun ei ole liian hopeashampoomaisen violetti, vaan enemmänkin helmiäisen viileä beige, joka kuitenkin taittaa keltaisuutta pois. Tämä tuote on rakennepaikkaava ja tosi hoitava, ja mä tykkäänkin käyttää tätä aina muutaman kerran kuukaudessa, sen jälkeen kun olen tehnyt hiuksilleni oikein kunnon syväpuhdistavan pesun. Mä en kuitenkaan juurikin tuon rakennepaikkaavuutensa puolesta suosittelisi käyttämään tätä ihan perus hoitoaineen asemesta, sillä olen jostain lukenut, että rakennepaikkaavien liikakäyttö ei tekisi kovin hyvää tukalle. Kai tässäkin hiustuotteessa pätee sellainen tyyliin max kerta viikkoon-sääntö? Joku hiusalan ammattilainen tai muu tietäjä saa korjata mua tässä, jos mulla on virheellinen käsitys :D

Löytyikö tästä postauksesta omia suosikkeja tai kokeiluun lähteviä hiustuotteita?

1 kommentti

  1. Mulla on ollut blondi väri myös jo pidemmän aikaa ja välillä tekisi kyllä mieli luonnollisemppa sävyä, saa nähdä mitä tuleman pitää, mutta ainakin tällä hetkellä kaikki vinkit sävyn ylläpitoon ovat kullanarvoisia! ♥ Tuo Fudgen hopeashampoo on ollut ostoslistallani jo jonkin aikaa ja heti edellisen loputtua aion sen hankkia. Four reasonsin suihke onkin tuttu tuote jo vuosien takaa ja tykkään käyttää sitä päivittäin. :)

    http://justsayinghianne.blogspot.fi/

    VastaaPoista